آشپزی2 ( ویژه ی خانومها )
سارا افشار
نیازی به توضیح نیست .

طرز تهیه خوراک ماکارونی و بروکلی

● مواد لازم
▪ یک بسته ماکارونی شکل دار
▪ نصف فنجان رب گوجه
▪ ۳۵۰ گرم کلم بروکلی
▪ شش حبه سیر
▪ نصف قاشق مرباخوری فلفل
▪ یک فنجان و نیم آب مرغ
▪ یک چهارم فنجان پنیر پارمسان






● طرز تهیه
در قابلمه ای آب ریخته و صبر کنید تا به جوش آید. درون آن کمی نمک و روغن بریزید سپس ماکارونی را به آن اضافه کنید. باید ماکارونی ها آنقدر پخته شوند که کاملاً نرم شوند. سپس آنها را در آبکش ریخته و آب سرد روی آن بگیرید تا به هم نچسبد.سپس ماکارونی را در قابلمه دیگری ریخته و آب مرغ را به آن اضافه کنید. اجازه دهید ماکارونی مقداری در آب مرغ پخته و طعم دار شود. برای این که آب مرغ تمام شود و ماکارونی نیز طعم خوبی پیدا کند، هشت دقیقه زمان کافی است.یک تابه را روی حرارت بگذارید. کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید و سیرهای خرد شده را به آن بیفزایید. سپس نمک، کلم بروکلی خرد شده و فلفل را با پنیر پارمسان و رب درون تابه بریزید و اجازه دهید تا مواد آمیخته شده و کمی تفت داده شود.ماکارونی را به مواد درون تابه اضافه کرده و خوب هم بزنید.
 

 

 

طرز تهیه دوغ گازدار


اول از همه باید ماست مناسبی انتخاب کنید. یعنی ماستی که یک دست و ترش باشد ( اگر ترش نیست ماست را در ظرف سر بسته و به مدت ۳ روز در یخچال نگهداری میکنیم ) سپس ماست را آنقدر هم میزنیم تا کاملا براق شود آنگاه دو برابر ماست موجود آب به آن اضافه میکنیم و میزان نمک هم به دلخواه خواهد بود.






حال برای گازدار شدن دوغ کافیست دو حبه قند به آن اضافه کنیم سپس دوغ را به مدت ۱۰ دقیقه در ظرف سربسته ای ( کاملا بسته و محکم ) خوب هم میزنیم و بعد ظرف حاوی دوغ را در هوای آزاد به مدت یک هفته نگهداری میکنیم. اکنون دوغ ما به همراه چند تکه یخ آماده میل کردن است. هرگز بیش از حد از قند برای گازدار کردن دوغ استفاده نکنید

 

 

 




کیک فنجانی موزی با گردو

مواد لازم :

5 عدد موز رسیده پوست کنده و له شده

دو سوم فنجان شهد میوه

یک سوم فنجان روغن آفتابگردان

یک قاشق چای خوری وانیل

یک سوم فنجان آرد شیرینی

دو قاشق چایخوری بکین پودر

دو سوم فنجان مغز گردو کاملا ریز شده

سه چهارم قاشق چای خوری جوز هندی

سه چهارم قاشق چای خوری نمک





طرز تهیه :

فر را با حرارت 375 درجه از قبل گرم کنید . موز ، شهد میوه ، روغن و وانیل را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید . در کاسه ای جداگانه ، آرد ، بکین پودر ، مغز گردو ، جوز هندی و نمک را با هم مخلوط کنید . مخلوط خشک را با مواد تر مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا بهم آمیخته شوند . قالبهای کلوچه را روی سینی فر قرار دهید . آن را با مخلوط به دست آمده تا لبه آن پر کنید . به مدت 20 تا 325 دقیقه آنها را بپزید . وقتی کلوچه ها به رنگ قهوه ای روشن درآمد ، برای امتحان یک عدد خلال دندان در آن فرو کنید وقتی آن را بیرون می آورید نباید خمیری باشد . آنها را بیرون بیاورید تا خنک تر شوند و سپس کلوچه ها را بیرون بیاورید . آنها را کنار بگذارید تا خنک تر شوند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 16:22 :: نويسنده : سارا

درباره وبلاگ

در عمق آرزوی من است که در وجودت خانه ای داشته باشم ، حتی به مساحت یک یاد !
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سارا افشار و آدرس sara-afshar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 9
بازدید کل : 9689
تعداد مطالب : 82
تعداد نظرات : 90
تعداد آنلاین : 1